۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۴۳

"روایت فتح" از امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود

"روایت فتح" از امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود

دو مجموعه "روايت فتح" و "نردبان" در جدول پخش روزانه شبكه مستند قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "روايت فتح" يادگار شهيد سيد مرتضی آوينی كه در ايام نوروز جای خود را به گزارش‌های زنده از "راهيان نور" داده بود از امشب 17 فروردین‌ماه ساعت 19 و به مدت 30 دقيقه، روی آنتن شبكه مستند می رود.

"روایت فتح" برنامه مستندی بود که در رابطه با رویدادهای نظامی ـ سیاسی جنگ هشت ساله ایران و عراق، توسط گروه تلویزیونی جهاد ساخته شد. تهیه این مستند به وسیله مرتضی آوینی، از اولین سال‌های جنگ ایران و عراق شروع شد و تا زمان مرگ وی ادامه و پخش آن به‌ طور مستمر از شبکه یک سیما انجام می‌گرفت.

در این برنامه‌ تلویزیونی به بررسی مستند اتفاقات جبهه و مصاحبه با سربازان ایرانی پرداخته می‌شد. در هر قسمت بنا بر موقعیت‌های زمانی به بررسی یکی از فرماندهان ایرانی یا عملیات‌های نیروهای ایران اقدام می‌شد. مجموعه"روایت فتح" در قالب پنج مجموعه تولید شده بود.

همچنين با توجه به استقبال مستندسازان جوان و آماتور و مخاطبان برنامه "نردبان"، از این پس این برنامه هر روز روی آنتن می رود. "نردبان" که به پخش و نقد مستندهای مردمی اختصاص دارد ضمن آموزش مستندسازی، آثار ارسالی مستندسازان جوان را پخش می کند و این آثار با حضور منتقدان نقد و بررسی می شوند.

علاقمندان به مستندسازی و به خصوص مستدسازان تازه کار و نیمه حرفه ای می توانند آثار خود را با هر موضوع و ساختاری به شبکه مستند سیما و برنامه "نردبان" ارسال کنند تا این آثار از طریق این برنامه پخش شود.

"نردبان" با اجرای الهام عادلی و حضور شاهین شجری کهن به عنوان منتقد، هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند سیما می رود.

 

کد خبر 2026732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha